måndag 23 december 2013

2013: Skönhet

Finns många "kategorier" där jag känner att jag inte haft någon självklar favorit i år och därför blir listan ganska kort. Men vad gör det? :) Obs! Långt ifrån alla produkterna är från i år, bara jag som ökat på min kärlek för dem under året.

FACE
Peeling för ansiktet: Honung + salt = sant. Enkelt, har alltid det hemma, billigt och sjukt bra för min hy.
Mineralfoundation: Tikei
Foundation: MaxFactors Smooth Effect Foundation är ett bra budgetalternativ. Ligger runt en hundring. Köpte den i ren kaos när vi försovit oss och fick springa iväg till en taxi för att hinna med en tågresa. Gjorde jobbet, bättre än jag trodde faktiskt.
Rouge: Dior Diorskin Nude Tan Paradise Duo i nyansen Pink Glow. Funkar alltid.
Highlighter: Lumene Touch of Radiance Highlighter i 01 Light.

Diors paradise duo



LIPS
Läppenna: Yves Rocher Automatic lipliner i nyansen 31 Rouge (måste ha i fler nyanser!)
Läppstift: Röda läppar funkar alltid.  Yves Rocher Grand Rouge i nyansen 33 Rouge Gourmand har varit ett av många favoriter.


Yves Rocher Grand Rouge - 33 Rouge Gourmand

EYES
Ögonskugga: Måste ta Viva La Divas palett Nudie. Riktigt fin. Fick en palett av en vän som jag också älskar, IsaDoras Eyeshadow Quartet - Golden Sunset
Mascara: Jag har två. Oriflame - Beauty Wonder Lash Mascara och Elizabeth Arden -Maximum Volume Mascara
Eyeliner: Har två här också. IsaDora - Colourful Eyeliner och Maybelline - Eye studio lasting drama gel liner

Maybelline - Eye studio lasting drama gel liner 

NAILS
Topp fem lack (utan inbördes ordning): Detta är svårt! Essie - Leading Lady (kom ut förra året men använts till tusen i år), Chanel - Taboo (detta är jag som lack), Chanel - Peridot (klassiker som jag aldrig kommer att tröttna på), OPI - Danke shiny red (sedan jag fick detta förra året så har det använts flera gånger. Säkert kort!) och ELF - Light Pink (säkert kort när jag är ute efter en ljus nyans). Öh, oj. Många mörka färger. I och för sig inte så förvånande....
Underlack: Tyckte att Gina Tricots var helt okej men har på senaste bara använts Orlys Ridgefiller (den är lite rinnig dock) som underlack.
Överlack: Essie - Let it shine.
Olja: Mandelolja. (måste köpa ricinolja, för mandel känns lite risky då sambon är allergisk...)
ELF - Light Pink

BRUSHES AND STUFF
Foundation/Puder: Använder Tikeis borstar. Bäst.
Ögonskugga: Har Tikeis borstar här också. Använder även ELFs Blending Eye Brush
Ögonfransböjare: Emite Make Up Professional Eye Lash Curler som jag fick i Glossybox har ersatt min förra. Den passar mina ögon perfekt.

Några av borstarna från Tikei

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar