lördag 7 september 2013

Blog your heart out-award



Jag blev nominerad av fina Liselott

När man har blivit nominerad ska man svara på frågorna och sedan nominera fem bloggare med mindre än 100 följare. Man ska sedan berätta för dessa att man har nominerat dom. Sprida lite lovin' helt enkelt!

Vi börjar med frågorna!

1. Vad eller vem uppmuntrade dig att börja blogga?Jag tillhör generationen som bloggade och läste bloggar som mest när det hela exploderade i Sverige. Kissie, Kenza och Blondinbella... Redan då bloggade jag fram och tillbaka pga "kul" men på senare år har jag nischat mig lite och gillar att dela med mig av ett av mina intressen - smink och dylikt (okej, mest nagellack!). Så var ingen speciell som uppmuntrade mig, det mest bara blev så.
2. Hur valde du ämne att blogga om?Jag är en kvinna med många sidor, hahaha. Å ena sidan så gillar jag skönhetsgrejer, som sagt främst nagellack, å andra sidan så är jag väldigt politiskt intresserad, historianördig och galen i fotboll och hockey. Skor är också fina. Och filmer och serier är jag också småkär i. Jag valde helt enkelt ett av ämnena ovan. Allt det andra skriver jag om på bland annat twitter: HÄR hittar du min profil. 

3. Någonting som de flesta inte känner till om dig?"De flesta" tolkar jag som mina läsare. Jag har varit scout(ledare). Jag har bott på barnhem och i familjehem. Jag storröker (och snusar ibland) men har flera gånger försökt sluta. Jag mår väldigt dåligt i perioder. VÄLDIGT dåligt. Jag har en kanin, Indie. Jag jobbar med barn. Förskola som jag tidigare jobbat heltid på men under studietiden blir det bara extrajobb och sen barnvakt åt en hög ungar som är cirka de bästa i världen.
4. Vilka tre ord beskriver din stil?
Varierande. Enkel (men ändå) detaljrik.

5. Vad gillar du att göra när du inte bloggar?Som jag redan nämnt; går på en hel del fotbolls- och hockeymatcher. AIK är laget i mitt hjärta. Det tar en hel del tid men är så jävla värt det. Har funnit en andra familj i supportrar jag lärt känna. Det är det bästa som finns, att hitta människor man uppskattar på det sättet som jag uppskattar dem.

Jag kan inte välja fem. JAG KAN INTE. Ni är för många fina, underbara, starka brudar. :) ALLA, alla kan väl göra detta? Så får vi lära känna varandra lite mer också. PEPP PÅ ER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar